Често задавани въпроси

Въпроси:

1. Какво е cards.uni-sofia.bg?

2. Какви електронни карти се предлагат, и каква е разликата между всяка от тях?

3. Направих заявка за карта, а сега какво?

4. Къде мога да променя снимката, към заявката която направих за електронна карта?

5. Къде мога да добавя/променя платежен документ, към заявка която направих за електронна карта?

6. Мога ли да изтрия заявка за карта?

7. В данните, които са включени в заявката ми за карта(година, курс) са от последния семестър, а не от текущата година. Това проблем ли е?

8. Не мога да заява карта, постоянно ме връща във формата да обновя информацията си. Защо?

9. Имам ISIC карта, и искам да я подновя, но не виждам опция за това и при заявяване на нова карта в системата показва цена само за издаването й. Какво да правя?

10. Зададох начин на плащане към направена от мен заявка, но в последствие реших че ще искам да платя по другия начин. Възможно ли е да променя начин на плащане?

11. Промених снимката си многократно, но отново получавам съобщение за Проблемна снимка. Какво да правя? (съдържа примери за снимки, които одобряваме и не одобряваме)

12. Има ли категория студенти, които не заплащат такса за издаване на електронна карта?


1. Какво е cards.uni-sofia.bg?

cards.uni-sofia.bg е система чрез която служители/преподаватели/студенти на СУ Св. Климент Охридски могат да заявяват електронни карти, чрез които могат да получат достъп до различни звена и учреждения на университета, както и достъп до библиотеки и вход в общежития, а от академичната 2021/2022, те дават и достъп до единната система на Европейска студентска карта, даваща възможност за идентификация в повечето европейски университети (което би било особено полезно, за онези, които смятат да се възползват от възможностите по програма "Еразъм+").

2. Какви електронни карти се предлагат, и каква е разликата между всяка от тях?

Подробна информация за всяка карта, може да откриете тук.

3. Направих заявка за карта, а сега какво?

Преди да бъде отпечатана, Вашата заявка се преглежда от служител, като същият проверява:

  • Дали снимката, която сте добавили отговаря на изискванията (т.е. снимката е в паспортен формат и с добро качество)
  • Дали приложеният от Вас документ (при плащане по банков път) е с добро качество

Ако някое от горните изисквания не е спазено, ще Ви се изпрати имейл с подробна информация за проблема/ите, които трябва да коригирате.

Ако всичко по направената от Вас заявка отговаря на изискванията, ще получите съобщение, че заявката Ви е одобрена.

Картата се получава във филиалната библиотека на факултета в срок от 14 работни дни, считано от датата на одобрение на заявката. (Възможно е в момента да има забавяне).

4. Къде мога да променя снимката, към заявката която направих за електронна карта?

От Меню изберете Моите карти, след което от Действия изберете 'Промени изображение', към съответната заявка.

5. Къде мога да добавя/променя платежен документ, към заявка която направих за електронна карта?

От Меню изберете Моите карти, след което от Действия изберете 'Добави/Промени платежен документ', към съответната заявка.

6. Мога ли да изтрия заявка за карта?

Да, ако не сте направили плащане или не е със статут Изпратена за печат.

7. В данните, които са включени в заявката ми за карта(година, курс) са от последния семестър, а не от текущата година. Това проблем ли е?

Не, не е проблем. Информацията за Вашия курс/ учебна година не се използва при отпечатване на заявената от Вас карта.

8. Не мога да заява карта, постоянно ме връща във формата да обновя информацията си. Защо?

Възможните причини за това са няколко:

  • Паролата, която въвеждате да е грешна.
  • Да сте прекъснал/сем.-завършил/дипломиран студент.
  • Да има технически проблем, за който е необходимо да изчакате няколко минути.

9. Имам ISIC карта, и искам да я подновя, но не виждам опция за това и при заявяване на нова карта в системата показва цена само за издаването й. Какво да правя?

От академичната 2021/2022г., Вашата карта играе ролята и на Европейска студентска карта, която дава възможност за идентификация в повечето европейски университети - особено полезно, ако решите да се възползвате от възможностите по програма "Еразъм+".
Тъй като Европейската студентска карта има допълнителни реквизити, вкл. QR-код, който дава достъп до Вашето студентско състояние, трябва да преиздадете Вашата СУ ISIC карта (т.е. да заплатите реалната цена от 20лв.). Тази година подновяване чрез стикери в ISIC няма да се прави - това ще стане възможно от другата година, на преиздадените карти.

10. Зададох начин на плащане към направена от мен заявка, но в последствие реших че ще искам да платя по другия начин. Възможно ли е да променя начин на плащане?

Да, възможно е. На всеки 15 мин. от заявяването на карта/или последна промяна от начин на плащане Вие можете да изтриете текущия начин на плащане и да зададете нов.

  • За да изтриете начин на плащане от Меню, изберете Моите карти, след което от Действия на съотвената заявка изберете Отмени плащане.
  • За да зададете нов начин на плащане, от страницата на съответната заявка задаите желания метод на заплащане.

Горния метод може да се приложи и когато възникне грешка и поради някаква причина не успеете да вземете кода за да заплатите на каса на Изипей.

11. Промених снимката си многократно, но отново получавам съобщение за Проблемна снимка. Какво да правя?

Възможните причини са няколко:
1. Размерът на изображението, което добавяте да е прекалено малък.
2. Светлината на изображението да не е достатъчно добра.
3. Качеството на изображението да е лошо.
4. Да сте изрязали част от лицето си.
5. Лицето Ви да не е на фокус и да се виждат странични елементи или голяма част от тялото Ви.

Ако не сте сигурни как трябва да изглежда Вашата снимка, един добър ориентир е снимката, която сте използвали за студентската си книжка или лична карта.

Примери с подходящи снимки за паспорт.
Добър пример какво очакваме от Вашите снимки и какви снимки не приемаме. (https://assets.publishing.service.gov.uk)

Друг пример съдържащ снимки, които не одобряваме. (https://passes.gosouthcoast.co.uk)

Как да си направим снимка подходяща за документ вкъщи?
Как да си направим снимка подходяща за документ с нашия телефон?


Изпращайки ни съобщения с молба да Ви одобрим снимки, които не са с добро качество, няма да забърза процеса по отпечатването на Вашата карта, напротив - всяка неодобрена от ISIC снимка, ще Ви коства време отново да добавите снимка, заявката Ви да бъде прегледана от служител на СУ и да бъде изпратена наново към ISIC.

Има ли категория студенти, които не заплащат такса за издаване на електронна карта? Не, таксата за издаване на електронна студентска карта е такса за административна услуга и е дължима от всички студенти."